بررسی بهترین تلویزیون‌های گیمینگ برای پلی‌استیشن
نوشته شده توسط : درسا حسینی

اگر قصد خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ را دارید ، در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا به بررسی بهترین تلویزیون های گیمینگ در بازار بپردازیم و ان ها را برای خرید بررسی بکنیم. بسیاری از افرادی به بازی علاقه مند هستند در زمان خرید دستگاه تلویزیون سر در گم می شوند و نمی دانند باید چه نوع تلویزیونی با چه قابلیت هایی برای دستگاه های بازی پلی استیشن و ایکس باکس خریداری بکنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و پاسخ این پرسش را نمی دانید در ادامه ی این مقاله با من باشید تا به بررسی بهترین تلویزیون هایی که برای بازی کردن مناسب هستند بپردازیم و ان ها را برای خرید بررسی بکنیم. همچنین در ادامه به بررسی پرسش ، یک تلویزیون گیمینگ باید چه قابلیت هایی داشته باشد بپردازیم و آن را برای خرید بررسی بکنیم. 

 

تلویزیون گیمینگ چه قابلیت‌های دارد؟


یکی از بارزترین ویژگی‌های این تلویزیون‌های مناسب بازی که باعث می‌شود تا خروجی کنسول‌های بازی نسل جدید در بهترین و بالاترین سطح قرار بگیرد، بهره‌گیری از درگاه HDMI 2.1 و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز است. ویژگی‌های مهم دیگری هم مانند VRR (نرخ نوسازی متغیر) و Auto Low Latency (تاخیر کم خودکار)، مواردی هستند که در تلویزیون‌های پیشرفته و جدید ارائه شده‌اند.

با اینکه هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت وعده‌های زیادی برای اجرای بازی‌های 8K در کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سریز ایکس داده‌‌اند، اما قدرت سخت‌افزاری هر دو دستگاه ثابت کرده که چنین وعده‌هایی صرفا تبلیغاتی هستند و تمرکز اصلی این دو کنسول بازی، روی ارائه بهترین خروجی در رزولوشن 4K است. پس در لیست این مقاله، خبری از تلویزیون گیمینگ 8K نیست.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که بهترین تلویزیون‌های 4K مجهز به فناوری‌های گفته شده هنوز هم در بازار ایران به ندرت پیدا می‌شوند و می‌توان گفت که بیش از ۹۰ درصد فروشندگان رسمی مانند مراکز خرید تهران، هنوز به مدل‌های قدیمی‌تر بسنده می‌کنند. با توجه به این قضیه، حتما مدل‌های گفته شده را در اینترنت جستجو کنید تا به فروشگاه‌های دارای این محصولات دست پیدا کنید.

اما چند سوال و جواب:

آیا همه تلویزیون‌های 4K گیمینگ ۱۲۰ هرتز هستند؟


با گذشت زمان، دو اصطلاح و مشخصات 4K و 120Hz بیش از پیش شنیده و در هم‌ گره می‌خورند، اما پاسخ واضح این سوال «خیر» است. هنوز هم با توجه به گستردگی نیاز به تلویزیون‌های 4K 120Hz، اما این دست از محصولات آنقدر فراگیر نشده‌اند (به خصوص در ایران) و اکثر تلویزیون‌های بازار هنوز از مشخصات 4K 60Hz پشتیبانی می‌کنند.

با مراجعه به بازارهای داخلی، مانند فروشگاه‌های خیابان جمهوری تهران و کمی جستجو، متوجه می‌شوید که هنوز 4K 120Hz و حتی اصطلاح HDMI 2.1 برای بسیاری از فروشندگان هم جا نیوفتاده و به سختی می‌توان این دست از محصولات را در سطح شهر پیدا کرد.

بهترین نرخ نوسازی برای تلویزیون 4K کدام است؟


شاید بگویید «بالاتر همیشه بهتر است»، اما هم می‌توان گفت درست است و هم نه! اینکه شما از تلویزیون خود چه عملکردی را انتظار دارید و اصلا برای چه منظوری تلویزیون را خریداری می‌کنید، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مسئله ممکن است.

هنوز هم تلویزیون‌های 4K 60Hz از کیفیت خارق‌العاده‌ای برخوردار هستند و نمی‌توان آن‌ها را دست کم گرفت. تماشای فیلم یا انجام بازی در این تلویزیون‌ها عالی است. اما اگر جزو کسانی هستید که به خوبی با ویژگی‌های 4K 120Hz آشنایی دارید و محتوا یا بازی مورد علاقه شما از نرخ ۱۲۰ فریم و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، قطعا تهیه یک تلویزیون ۱۲۰ هرتز مجهز به HDMI 2.1 برای‌تان انتخابی ارزشمند و لذت‌بخش خواهد بود.

کدام تلویزیون بهتر است؛ 4K UHD یا 120HZ؟


ممکن است یکی از گزینه‌هایی که برای خرید تلویزیون گیمینگ مد نظر دارید، وضوح 4K UHD باشد که نرخ ۱۲۰ هرتز را ارائه نمی‌دهد و البته خوب است! واقعیت این است که نبود قابلیت 120Hz، به معنای ضعف بسیاری از تلویزیون‌های بازار نیست چون آن‌ها حتی بدون این قابلیت از کیفیت فوق‌العاده و کم‌نظیری برخوردار هستند.

توجه داشته باشید: چیزی به اسم تلویزیون 120Hz که 4K UHD نباشد وجود ندارد، همانطور که قرار نیست همه تلویزیون‌های 4K UHD، نرخ ۱۲۰ هرتز داشته باشند.

1. تلویزیون Samsung QE65QN95A

این شرکت Mini LED های اختصاصی خود را که اندازه آنها فقط یک چهلم LED های نور پس زمینه سنتی است ، تولید کرده و آنها را با فناوری Quantum Dot موجود خود ترکیب کرده و طیف وسیعی از تلویزیون های برتر را که Neo QLED نامیده می شود ، ایجاد می کند.

QE65QN95A اولین Neo QLED است که ما آزمایش کرده ایم و پرچمدار 4K سامسونگ برای سال 2021 تنظیم شده است.

از لحاظ عملکرد در دنیای واقعی ، مینی LED ممکن است انقلابی نباشد که سامسونگ در تلاش آن است ، اما هنوز هم یک نسخه قابل توجه از یک تلویزیون عالی است.

کنتراست کلی ارائه شده سرسام آور است و QN95A ترکیبی از سطح سیاه نزدیک به OLED با نورهای برجسته سفید بسیار واضح و رنگهای خارق العاده است.

در بازی ، هر چهار HDMI QN95A از ALLM ، 4K @ 120Hz و VRR (نرخ بازخوانی متغیر) پشتیبانی می کنند. و VRR در هر سه قالب موجود در حال حاضر پشتیبانی می شود: استاندارد HDMI VRR ، Nvidia G-Sync و AMD FreeSync (در واقع این اولین تلویزیون دارای مجوز FreeSync Premium Pro است).

سامسونگ همچنین “Game Bar” را ایجاد کرده است. یک منوی بازشو که به شما امکان دسترسی سریع به ویژگی های مختلف مربوط به بازی را می دهد و اطلاعات زنده را در مورد سیگنال دریافت شده از جمله فرمت VRR و نرخ فریم ارائه می دهد. در همین حال ، تاخیر ورودی به کمتر از 10 میلی ثانیه کاهش یافته است که کاملاً نامحسوس است.

اگر مخالف این نیستید که کمی از این سرعت را فدا کنید ، می توانید برخی از نرم افزارهای حرکتی مخصوص بازی را فعال کنید ، اگرچه ما در طول آزمایش چنین چیزی را ضروری نمی دانیم.

سرانجام ، در قسمت بازی ، تنظیمات HGiG (HDR Gaming Interest Group) که از اواخر سال گذشته از طریق یک به روزرسانی نرم افزاری به QLED های 2020 سامسونگ اضافه شد ، در QN95A نیز وجود دارد. این ارزش همراه با تنظیمات کالیبراسیون HDR تصویر دقیق تری با رنگهای سیاه عمیق تر و نکات برجسته دقیق تر منجر می شود. جهت خرید ps5 دست دوم کلیک کنید. شاید این گزینه بهترین تلویزیون برای ps5 باشد.

2. تلویزیون LG CX

یکی از بهترین انتخاب های ممکن در زمینه تلویزیون گیمینگ، CX است. این تلویزیون، نسل جدید C9 بوده و می توان کیفیت بهتری را از آن انتظار کشید. تلویزیون LG CX محصول سال 2020 بوده و همانند نسل قبلی می تواند تصاویر را با کیفیت 4K به نمایش بگذارد. استفاده از پنل OLED سبب شده ویژگی های مختلف این تلویزیون مانند کنتراست، زاویه دید و … رشد چشم گیری داشته باشد. تلویزیون LG CX مخصوص نمایش محتوی HDR طراحی شده و بهترین حالت برای استفاده گیمنگ است. در ساخت LG CX نسبت به نسل قبلی پیشرفت هایی لحاظ شده و برای مثال می توان به افزایش سرعت و قدرت پردازنده اشاره کرد. تاخیر ورودی در نسل قبلی برابر 13 میلی ثانیه بود اما در نسل جدید به رقم شگفت آور 6 رسیده است. این ویژگی ها دست به دست هم می دهد تا تلویزیون LG CX ، به یک محصول گیمنگ تبدیل شود.

یکی از مهم ترین تکنولوژی های مناسب گیم در تلویزیون ها، توانایی پشتیبانی از محتوی HDR است. LG CX با توانایی پخش چنین محتویی و تاخیر ورودی بسیار کم می تواند یک انتخاب مطمئن برای استفاده گیمنگ باشد.

 





:: برچسب‌ها: بررسی بهترین تلویزیون‌های گیمینگ برای پلی‌استیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: